پنج شنبه 8 خرداد 1399
ن : آکادمی موسیقی سرنا

گروه موسیقی بانوان آکادمی موسیقی سرنا

گروه موسیقی بانوان آکادمی موسیقی سرنا (کرج) امروز 28/11/1398 رسمأ آغاز به فعالیت نمود، در عکس و فیلم های ذیل هنرنمایی بانوان نوازنده این گروه را می توانید مشاهده کنید.

 

 

برای کسب بیشتر و دیدن ویدئوهای مربوط به اجرای گروه موسیقی بانوان آکادمی موسیقی سرنا کرج اینجا کلیک کنید.




جمعه 12 ارديبهشت 1399
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش آواز در کرج

آکادمی موسیقی سرنا با اساتید مجرب و امکاناتی حرفه ای آماده ارائه خدمات هنری به تمامی هنردوستان ، هنرجویان و خوانندگان می باشد:

آموزش حرفه ای آواز و خوانندگی در تمامی سطوح (مبتدی تا حرفه ای)

تشکیل گروه های هنری با محوریت سلیقه ی حرفه ای

ضبط آلبوم های استودیویی و تک آهنگ

ارائه خدمات استودیو و ضبط آهنگ از جمله آهنگسازی - ترانه - تنظیم - میکس توسط کادری مجرب

ادامه مطلب در آموزش آواز در کرج




پنج شنبه 14 فروردين 1399
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموش درامز در کرج

 ساز درامز یکی از سازهای پرشور و حرارات و ضربی است که از ترکیت چندین ساز کوبه ای و ضربی ایجاد شده است.

آکادمی موسیقی سرنا آموزش ساز درامز را به تازگی به خدمات خود اضافه کرده است . با روش های نوین و به روز این ساز را اموزش می دهد... برای کسب اطلاع از ساعت کلاس و ثبت نام بر روزی آموزش درامز در کرج کلیک کنید.

 

 

 




دو شنبه 28 بهمن 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش ساز کیبورد در کرج

 خدمتی جدید از آموزشگاه موسیقی سرنا، آموزش کیبورد در کرج است که با حضور اساتید باتجربه آموزش داده می شود.

آموزش ساز کیبورد در کرج

 




پنج شنبه 26 دی 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش کمانچه

محیط آموزشی و امکانات: مجموعه سرنا یکی ازمکانهای آموزشی در سطح شهر کرج میباشد که در یکی از بهترین مناطق از نظر دسترسی برای عموم قرار گرفته است. این مجوعه در یک بنای زیبا و هنری واقع شده است که دارای امکاناتی از جمله کلاسهای بزرگ واستاندارد، سالنی برای اجراهای آموزشی، کتابخانه و آرشیوی بسیار کامل در موسیقی برای استفاده هنرجویان، کلاسهای مجهز به تمامی امکانات آموزشی، کلاسی مخصوص موسیقی کودک و کلاس های تمرین میباشد.

آکادمی موسیقی سرنا بهترین محیط را برای علاقمندان موسیقی فراهم آورده و با بهره گیری از وجود اساتید بزرگ موسیقی به همشهریان کرجی خود ارائه خدمات می نماید:

برخی از خدمات آکادمی موسیقی سرنا:

- آموزش کمانچه در کرج

- آموزش گیتار در کرج

- آموزش پیانو در کرج

- آموزش تار در کرج




یک شنبه 24 آذر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش سنتور در کرج

آموزش سنتور در کرج

اصولا افرادی که به دنبال یادگیری ساز سنتور می باشند علاوه بر دغدغه اصلی برای پیدا کردم بهترین آموزشگاه موسیقی، سوالات بسیار دیگری دارند که ما در اینجا تعدادی از این سوال ها که در ذهن افراد رخ می دهند را به طور مثال بیان کرده ایم. 

سوالات متداول درباره آموزش سنتور

 آیا برای آموختن سنتور متد نوشته شده خاصی وجود دارد؟

بلی کتاب دستور سنتور (فرامرز پایور)، شیوه سنتور نوازی (پشنگ کامکار)، دوره ابتدایی سنتور (فرامرز پایور)، ردیف سنتور (ابوالحسن صبا) 

 نواختن ساز سنتور سخت است یا راحت؟

هیچ سازی آسان یا سخت نیست و برای نواختن هر کدام بایستی روزانه تمرین کنید. سنتور به دلیل اینکه از قبل کوک شده است، صدای خوش آیندی از آن ایجاد می شود. بهرحال برای خوب نواختن آن نیاز به تمرین و ممارست دارید. 

 آیا نواختن ساز سنتور برای من دیر نیست؟

آموختن موسیقی در هیچ سنی دیر نیست. بقول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است! 

ادامه مطلب




دو شنبه 13 آبان 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

معرفی ساز گیتار

واژه guitar در زبان انگلیسی، gitarre در آلمانی و guietare در فرانسوی همگی مشتق شده از واژه guitiarra در زبان اسپانیایی هستند که آن خود از واژه قیثاره در زبان عربی اندلسی مشتق شده است. این واژه نیز خود مشتق شده از واژه لاتین cithara است که نسبت آن به واژه kithara در یونانی باستان می رسد. این واژه یونانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از واژه پارسی کهن سیه تار (سه تار) آمده است.
معرفی ساز گیتار
در روایت های متفاوتی در مورد تاریخچه گیتار وجود دارد که برخی بر این باورند که گیتار از ایران سرچشمه گرفته است و برخی نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری (Greek Assyrian Cithara) که به وسیله رومی ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است.
شاید بتوان گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است، لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود = چوب) و بربط است. گفته می شود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق آسیا رایج شد.
 
برای خواندن مقاله به صورت کامل روی معرفی ساز گیتار کلیک کنید.



یک شنبه 21 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

چند نکته مهم برای خرید سه تار خوب

آموزش سه تا در کرج

o دقت كنيد ساز سنگين نباشد و تعادل وزنی آن بین کاسه و دسته مراعات شده باشد که یک روش برای درک توازن آن اینست که سه تار را از قسمت پائين دسته یعنی گلوگاه بين كاسه و دسته روی انگشت سبابه خود قرار دهيد در این حالت بايد ساز روی انگشت شما تعادل خود را حفظ كند و بايستد يعنی مثل الاكلنگ اين قسمت مركز سقل بين دسته و كاسه باشد. اگر متعادل نبود، نشان می دهد كه ساز خيلی حرفه ای ساخته نشده ، البته اين روش تست از موارد ضروری نيست.

o رنگ ساز فقط جهت زيباسازی آن است، سازی كه زياد رنگ شده باشد احتمال دارد كه صدای خوبی نداشته باشد. چون رنگ زیاد روی صفحه و کاسه ارتعاش طبیعی چوب را میگیرد و رنگ زیاد روی دسته باعث سنگین شدن دسته سه تار میشود .

o انتخاب رنگ ساز سليقه ای است ، اما اگر رنگ ساز روشنتر باشد چنانچه عيبی هم در ساختار آن باشد مشخص می شود. o خوب ساز را مشاهده كنيد ، دقت کنید روی صفحه يا كاسه تركی وجود نداشته باشد ، ساز را زير نور بگيريد و با دقت تمام آن را بررسی كنيد .

 

برای خواندن ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.




دو شنبه 8 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

موسیقی و تاثیر معجزه آسای آن بر کودکان

 آموزشگاه موسیقی کودک در کرج

تحقیقی بر روی 75 هزار دانش آموز در طی 10 سال انجام شد که نتیجه آن نشان می دهد کودکانی که به نواختن موسیقی می پردازند نسبت به کسانی که چنین مهارتی را ندارند، دارای توانایی بیشتری در مهارت های خواندن و فهم ریاضیات هستند. مخصوصا کودکانی که در آن آزمایش به تمرین پیانو می پرداختند هوش بیشتری را در این 2 مورد نسبت به دیگر همسالان خود داشتند. همچنین نمرات این دسته از کودکان نسبت به دیگر همکلاسی هایشان در رده بالاتری بود.

ادامه مقاله در موسیقی و تاثیر معجزه آسای آن بر کودکان




دو شنبه 1 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش نت خوانی سه تار

 

کارگاه موسیقی در کرج

همانطور که میدانید سه تار 4 تا سیم دارد . سیم اول « سیم دو » - سیم دوم « سیم سل» - سیم های بم « دو – دو » که به صورت جفتی هستند . تمام مطالبی که در این مقاله خواهید خواند ، مربوط به کوک اصلی سه تار است یعنی « دو - سل - دو - دو » کوک های دیگری هم برای سه تار وجود دارد . اما به دلیل اینکه هنرجویان سردرگم نشوند ، طبق همین کوک مطالب را پی خواهیم گرفت . وقتی با نام و جایگاه پرده ها با همین کوک « دو – سل – دو – دو » آشنا شدید . در بقیه کوک ها نیز مسلط خواهید شد . در زیر جداولی را به همراه شکل براتون تنظیم کردم که به ترتیب از بالا دسته تا پایین دسته نام پرده ها را براتون مشخص کرده . این نکته را هم باید متذکر بشوم که در این جدول ها فقط نام و جایگاه پرده ها روی سیم های اول و دوم را برای شما مشخص کرده . پرده ها روی سیم های « بم » دقیقا مثل سیم اول است» .  در شکل بالا نام و جایگاه پرده ها را روی سیم های اول و دوم مشاهده میکنید.





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آکادمی موسیقی سرنا و آدرس sornaac.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.