یک شنبه 21 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

چند نکته مهم برای خرید سه تار خوب

آموزش سه تا در کرج

o دقت كنيد ساز سنگين نباشد و تعادل وزنی آن بین کاسه و دسته مراعات شده باشد که یک روش برای درک توازن آن اینست که سه تار را از قسمت پائين دسته یعنی گلوگاه بين كاسه و دسته روی انگشت سبابه خود قرار دهيد در این حالت بايد ساز روی انگشت شما تعادل خود را حفظ كند و بايستد يعنی مثل الاكلنگ اين قسمت مركز سقل بين دسته و كاسه باشد. اگر متعادل نبود، نشان می دهد كه ساز خيلی حرفه ای ساخته نشده ، البته اين روش تست از موارد ضروری نيست.

o رنگ ساز فقط جهت زيباسازی آن است، سازی كه زياد رنگ شده باشد احتمال دارد كه صدای خوبی نداشته باشد. چون رنگ زیاد روی صفحه و کاسه ارتعاش طبیعی چوب را میگیرد و رنگ زیاد روی دسته باعث سنگین شدن دسته سه تار میشود .

o انتخاب رنگ ساز سليقه ای است ، اما اگر رنگ ساز روشنتر باشد چنانچه عيبی هم در ساختار آن باشد مشخص می شود. o خوب ساز را مشاهده كنيد ، دقت کنید روی صفحه يا كاسه تركی وجود نداشته باشد ، ساز را زير نور بگيريد و با دقت تمام آن را بررسی كنيد .

 

برای خواندن ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.




دو شنبه 8 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

موسیقی و تاثیر معجزه آسای آن بر کودکان

 آموزشگاه موسیقی کودک در کرج

تحقیقی بر روی 75 هزار دانش آموز در طی 10 سال انجام شد که نتیجه آن نشان می دهد کودکانی که به نواختن موسیقی می پردازند نسبت به کسانی که چنین مهارتی را ندارند، دارای توانایی بیشتری در مهارت های خواندن و فهم ریاضیات هستند. مخصوصا کودکانی که در آن آزمایش به تمرین پیانو می پرداختند هوش بیشتری را در این 2 مورد نسبت به دیگر همسالان خود داشتند. همچنین نمرات این دسته از کودکان نسبت به دیگر همکلاسی هایشان در رده بالاتری بود.

ادامه مقاله در موسیقی و تاثیر معجزه آسای آن بر کودکان




دو شنبه 1 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش نت خوانی سه تار

 

کارگاه موسیقی در کرج

همانطور که میدانید سه تار 4 تا سیم دارد . سیم اول « سیم دو » - سیم دوم « سیم سل» - سیم های بم « دو – دو » که به صورت جفتی هستند . تمام مطالبی که در این مقاله خواهید خواند ، مربوط به کوک اصلی سه تار است یعنی « دو - سل - دو - دو » کوک های دیگری هم برای سه تار وجود دارد . اما به دلیل اینکه هنرجویان سردرگم نشوند ، طبق همین کوک مطالب را پی خواهیم گرفت . وقتی با نام و جایگاه پرده ها با همین کوک « دو – سل – دو – دو » آشنا شدید . در بقیه کوک ها نیز مسلط خواهید شد . در زیر جداولی را به همراه شکل براتون تنظیم کردم که به ترتیب از بالا دسته تا پایین دسته نام پرده ها را براتون مشخص کرده . این نکته را هم باید متذکر بشوم که در این جدول ها فقط نام و جایگاه پرده ها روی سیم های اول و دوم را برای شما مشخص کرده . پرده ها روی سیم های « بم » دقیقا مثل سیم اول است» .  در شکل بالا نام و جایگاه پرده ها را روی سیم های اول و دوم مشاهده میکنید.





تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آکادمی موسیقی سرنا و آدرس sornaac.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.