دو شنبه 13 آبان 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

معرفی ساز گیتار

واژه guitar در زبان انگلیسی، gitarre در آلمانی و guietare در فرانسوی همگی مشتق شده از واژه guitiarra در زبان اسپانیایی هستند که آن خود از واژه قیثاره در زبان عربی اندلسی مشتق شده است. این واژه نیز خود مشتق شده از واژه لاتین cithara است که نسبت آن به واژه kithara در یونانی باستان می رسد. این واژه یونانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از واژه پارسی کهن سیه تار (سه تار) آمده است.
معرفی ساز گیتار
در روایت های متفاوتی در مورد تاریخچه گیتار وجود دارد که برخی بر این باورند که گیتار از ایران سرچشمه گرفته است و برخی نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری (Greek Assyrian Cithara) که به وسیله رومی ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است.
شاید بتوان گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است، لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود = چوب) و بربط است. گفته می شود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق آسیا رایج شد.
 
برای خواندن مقاله به صورت کامل روی معرفی ساز گیتار کلیک کنید.




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آکادمی موسیقی سرنا و آدرس sornaac.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.