یک شنبه 19 بهمن 1399
ن : آکادمی موسیقی سرنا

اموزشگاه ساز عود در کرج

 بربَط یا عود سازی زهی است که در خاورمیانه و کشورهای عربی رایج است و از قدیمی‌ترین سازهای شرقی و ایرانی به شمار می‌رود. چون سطح ساز بربط از چوب پوشیده شده بود، اعراب آن را عود نامیدند.(العود در زبان عربی به معنای چوب است) اصولا بربط یا همان عود در اندازه‌های مختلف ساخته می‌شود که اندازه متداول و معمول همان عودهای ساخت ایران است. نمونه‌های ساخت کشورهای عربی دارای کاسه‌ای بزرگ و عودهای ترکیه کوچک و عودهای ایرانی متوسط است.در قدیم بربط را دو نوع به حساب می‌آوردند: یکی‌ بربط‌ با کاسه‌ٔ‌ بزرگ‌ و دسته‌ٔ کوتاه‌ و دیگر با کاسهٔ کوچک‌ اما دستهٔ‌ بزرگ. امروز به‌ اشتباه‌ ساز دسته‌ بلند را بربط‌ و ساز دسته‌ کوچک‌ را عود می‌نامند. در حالی‌ که‌ اینگونه‌ نیست‌ و براساس‌ تحقیقاتی‌ که‌ انجام‌ شده  هر دو عود یا همان‌ بربط‌ هستند و از یک‌ ساختمان‌ صدایی‌ برخوردارند.

اموزشگاه عود در کرج
 
عود یا بربط  از جمله کهن ترین سازهای موسیقی ایرانی است. ظاهر آن به شکل گلابی بوده و معمولا  از جنس چوب درخت توت و یا آبنوس ساخته می شود.دارای  کاسه ای نسبتا بزرگ و  دسته ای کوتاه است. این ساز در گروه سازهای زهی زخمه‌ای قرارمی گیرد، طول آن تقریبا 85 سانتی متر است و نوازنده آن را به صورت افقی روی ران پا گذاشته  و می نوازد. عود بیشتر در موسیقی سنتی خاورمیانه و شرق آفریقا رواج دارد.
 
مجموعه‌ی آموزش عود در کرج مقدماتی با تدریس اساتید حرفه ای و بی‌نظیری از آموزش عود ایران با گویاترین روش تدریس ممکن است. در آموزشگاه موسیقی سرنا در کرج برای آموزش عود ایرانی از قطعات استاد بزرگی ارائه شده است.
 
 

آدرس آموزشگاه موسیقی سرنا : کرج - میدان شهدا - روبروی بانک ملی، جنب برج نوا

تلفن آموزشگاه موسیقی سرنا :

 

026-32263647         026-32253482

 

آموزش ساز عود در کرج



:: برچسب‌ها: اموزشگاه ساز عود در کرج, آموزش عود در کرج, اموزشگاه عود در کرج, کلاس عود در کرج, هزینه کلاس عود در کرج,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آکادمی موسیقی سرنا و آدرس sornaac.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.