سه شنبه 26 شهريور 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

اجزای ساز سنتور

بر روی سطح فوقانی سنتور که اصطلاحاً نقاب رو گفته می شود، دو ردیف پل (پایه)های چوبی به نام «خَرَک» قرار دارند. خرک های سمت راست به کناره راست ساز نزدیک ترند و خرک های سمت چپ کمی بیشتر با کناره چپ فاصله دارند. فاصله بین هر خرک ردیف چپ تا کناره چپ ساز را «پشت خرک» می گویند. در سنتورهای امروزی در هر ردیف 9 خرک قرار داده می شود که سبب می شود فضای سنتور به 4 قسمت تقسیم شود که با توجه به جنس سیم های گذرنده از روی این خرک ها، هر قسمت وظیفه تولید دامنه معینی از صداها با بسامد معین را دارد.

 

کلاس سنتور نوازی کرج

در سنتورهای امروزی از روی هر خرک چهار رشته سیم عبور داده می شود که باید دقیقاً یک صدا کوک شوند اگر حتی صدای یکی از چهار سیمی که بر روی یک خرک قرار دارند کمی با بقیه سیم ها متفاوت باشد، صدای آن نت کاملاً اشتباه می شود به همین دلیل است که کوک کردن سنتور امری دشوار و زمان بَر است. هر سیم در سطح جانبی یا اصطلاحاً کلاف راست سنتور به یک گیره معین به نام «گوشی» پیچیده شده و در طرف دیگر توسط یک قلاب به زائده ای به نام «سیم گیر» متصل می شود. گوشی توسط وسیله ای به نام «چکش» یا «کلید» سنتور، قابلیت چرخش داشته که این امر موجب تغییر طول سیم و در نتیجه تغییر بسامد آن خواهد شد که جهت کوک کردن مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 
ادامه مقاله در اجزای ساز سنتور



سه شنبه 5 شهريور 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش نی در کرج

ني بطور کلي داراي 6 نوع صدا است که نوازندگان از سه صداي معروف آن بشدت استفاده مي کنند. نی از دسته سازهای محلی است و تقریبا در تمام نقاط ایران معمول است. نوازندگان محلی با ابتکاری سنتی تا اندازه ای از قطع شدن صدای ساز هنگام تازه کردن نفس جلوگیری می کنند.
 
 
آموزش نی در کرج
 
 
یکی از مراکز آموزش ساز نی در کرج آکادمی موسیقی سرنا می باشد که آموزش در این مرکز کاملا بصورت حرفه ای و اصولی توسط اساتید تحصیل کرده و باتجربه انجام میشود که پس از گذراندن سطح یک هنرجو میتواند برای اخذ مدرک مهارت آموزی جهت دریافت دیپلم رسمی موسیقی اقدام کند.
 
 

 




دو شنبه 28 مرداد 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

یادگیری موسیقی از پایه

 آموزش نت خوانی

زمانی بخصوص در روزگار قبل از ضبط صدا و پخش، موسیقی از طریق حفظ و مخابره آن به طور مفصل نوشته می شد. به منظور انجام این کار، یک سیستم نت نویسی ابداع شد که به نوازنده ها اطلاعاتی را عرضه می کرد که آنها برای پخش موسیقی مانند آنچه که آهنگساز می خواست، به آن اطلاعات نیاز داشتند.

حامل، مبنای موسیقی نوشتاری است. حامل چیزی است که نت ها روی آن ارائه می گردند که شامل ۵ خط با چهار فاصله بین آنها می باشد. یک حامل ساده و درهم ریخته در شکل زیر نشان داده شده است.

حامل در نت های موسیقی

کلید ها

این، علامت کلید (G) سل موسیقی است. علامت کلید (G) (یک علامت خیالی در انتهای سمت چپ) به نوازنده نشان می دهد که حامل، صدای زیر است. چرا که اطراف خط G حلقه شده است و همچنین کلید G نیز نامیده می شود. کلید G مانند E با اولین خط شروع می شود. در الفبای موسیقی هر کدام از فضاها و خطوط پی در پی، حروف حروف مجاور هستند. حامل با خط آخر مانند یک F اتمام می یابد. دستگاه های حفظی بسیاری وجود دارند که به شخص کمک می کنند تا به یاد بیاورد که کدام خط و کدام فاصله است. یکی از رایج ترین عبارت هابرای به یاد آوردن نام خطوط، این است: هر پسر خوبی، کار خوب انجام می دهد.

 

برای خواندن ادامه مقاله به صفحه یادگیری موسیقی از پایه مراجعه کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: آموزش موسیقی در کرج, آمزشگاه موسیقی کرج, ,


پنج شنبه 17 مرداد 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

فواید نواختن گیتار

 فواید نواختن گیتار

 

دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تازگی مطالعه‌ای انجام دادند که در آن تاثیر آموزش موسیقی بر توسعه‌ی اجتماعی، عاطفی و درک شناختی کودکان بررسی شد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که یادگیری موسیقی به پیشرفت شنوایی مغز و کارآیی آن سرعت می‌دهد.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد کودکانی که تحت آموزش موسیقی هستند در مقایسه با دیگر کودکان توانایی دقیق‌تری در پردازش صدا دارند.

چنانچه مغز را مشابه ماهیچه‌ها فرض کنیم، می‌توانیم بگوییم یادگیری موسیقی آن را تقویت می‌کند. این امر توسط محققان یک مرکز پزشکی در بوستون اثبات شده است. آن‌ها کشف کردند که نوازندگان مرد، مغز بزرگ‌تری نسبت به دیگر مردان دارند...

برای خواندن ادامه مقاله به لینک ذیل مراجعه کنید:

فواید نواختن گیتار

آموزش گیتار در کرج



:: برچسب‌ها: آموزش گیتار در کرج, فواید نواختن گیتار, آموزش خصوصی گیتار, آموزش خصوصی گیتار کرج,


پنج شنبه 10 مرداد 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش آواز سنتی در کرج

 

آموزش تخصصی آواز در آموزشگاه موسیقی سرنا در تمامی سطوح از مبتدی تا حرفه ای آموزش داده می شود. این کلاس ها توسط اساتید متخصص خانم و آقا با مدیریت رهبر ارکستر رایزر برگزار می شود. کیفیت کلاس های آموزشگاه موسیقی سرنا را می توان با توجه به افراد با استعدادی که در آن در حال آموزش می باشند دریافت. تمامی کلاس ها در این آموزشگاه با بهترین شرایط و جو آموزشی برگزار شده و تمامی هنرجویان و هنر آموزان عزیز با خیالی آسوده و راحت به تمرین و نوازندگی و آواز خوانی پرداخته و از بهترین شرایط آموزشی در این آموزشگاه برخوردار خواهند شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای کلاس آواز در کرج روی آموزش آواز در کرج کلیک کنید.




شنبه 5 مرداد 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزشگاه موسیقی در کرج

 آموزشگاه موسیقی در کرج

آکادمی موسیقی سرنا با هدف آموزش آکادمیک با شیوه ای نوین از سال 1390 فعالیت خود را آغاز نمود و برای دستیابی به این مهم سعی نمود بستری فراهم کند تا علاقمندان به موسیقی بتوانند در جهت رشد و اعتلای هنر والای موسیقی قدم بردارند.

از ویژگیهای این محیط آکادمیک آموزشی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیریت وکادر آموزش: مدیریت این مجموعه خود دانش آموخته ی موسیقی (کارشناس ارشد آهنگسازی) و مدرس دانشگاه می باشد. کارکنان این آموزشگاه را دانشجویان موسیقی و افراد مستعد در این حوزه تشکیل داده اند.

 

محیط آموزشی و امکانات: مجموعه سرنا یکی ازمکانهای آموزشی در سطح شهر کرج میباشد که در یکی از بهترین مناطق از نظر دسترسی برای عموم قرار گرفته است. این مجوعه در یک بنای زیبا و هنری واقع شده است که دارای امکاناتی از جمله کلاسهای بزرگ واستاندارد، سالنی برای اجراهای آموزشی، کتابخانه و آرشیوی بسیار کامل در موسیقی برای استفاده هنرجویان، کلاسهای مجهز به تمامی امکانات آموزشی، کلاسی مخصوص موسیقی کودک و کلاس های تمرین میباشد.

برای ارتباط با آموزشگاه و اطلاع از شرایط ثبت نام به لینک های ذیل مراجعه نمایید:

آموزشگاه موسیقی سرنا

آموزش موسیقی در کرج

آموزشگاه موسیقی در کرج



:: برچسب‌ها: آموزشگاه موسیقی سرنا, آموزش موسیقی در کرج, آموزشگاه موسیقی در کرج,


شنبه 29 تير 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش پیانو در کرج

 درمجموعه سرنا سعی بر آن بوده هدف گذاری ها در راستای هماهنگی با شیوه های نوین آموزشی و دانشگاهی باشد. برای دستیابی به این هدف، سعی شده است از کادر آموزشی استفاده شود که دانش آموخته دانشگاه های معتبر ایران وازمدرسان با تجربه و متعهد دانشگاهی باشند. 

 

برای دیدن اساتید آموزش دهنده در آکادمی موسیقی سرنا روی "اساتید پیانو در کرج" کلیک کنید 

آموزش پیانو در کرج




سه شنبه 25 تير 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

آموزش موسیقی به کودکان

 کودکان  با موسیقی آرام می شوند چراکه پژوهش های جدید نشان می دهد که موسیقی به همان اندازه که بر پدرو مادر کودک تاثیر می گذارد می تواند بر روی فرزندان آنها  نیز موثر باشد. بنابراین پدر و مادری که خودشان ا موسیقی گوش کرده و لذت می برند می‌توانند همین روش را برای آرامش بچه ها استفاده کنند.
 
موسیقی کودک
 
موسیقی کودکان و نونهالان ، سبکی از موسیقی است با سازبندی خاص و ملودی‌های ساده که توسط آهنگسازان بزرگسال برای نونهالان ساخته و پرداخته می‌ گردد و گروه سنی مخاطبان تا سنین نوجوانی را در بر می‌گیرد. هدف اصلی از ایجاد یک موسیقی برای کودکا، تفریحی و آموزش وی میباشد چرا که در تعلیم و تربیت کودک برای رفتار، آگاه‌سازی، یادگیری، مهارت‌ها، بازی‌ها و آشنایی با فرهنگ بومی نقش مهمی را میتواند ایفا می‌کند...
برای خواندن این مقاله با ادامه آن در سایت موسیقی سرنا مراجعه کنید:


:: برچسب‌ها: آموزش موسیقی به کودکان, آموزش موسیقی کودک, آموزش موسیقی کودک در کرج,


دو شنبه 17 تير 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

معرفی ساز ساکسیفون

 

 

آموزش ساکسوفون در کرج 

انواع ساز ساکسیفون:

ساکسیفون آلتو

ساکسیفون تنور (ساکسیفون در سی بمل)

ساکسیفون باریتون (ساکسیفون در می‌بمل)

ساکسیفون  باس (ساکسیفون در سی بمل)

ساکسیفون ملودی (ساکسیفون در دو)

برای خوانده ادامه مقاله روی لینک زیر کلیک کنید:

معرفی ساز ساکسیفون




دو شنبه 17 تير 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

یادگیری موسیقی از پایه

برای یادگیری موسیقی از پایه و به صورت آمادمیک اول باید آموزش نت ها شروع شود و شما نیاز به یادگیری اصطلاحات موسیقی دارید مانند حامل، کلیدها، علائم موسیقی، نت ها و ...

آموزش موسیقی اگر از پایه و به صورت اصولی انجام شود شما در یادگیری موفق تر خواهید بود، برای اطلاعات بیشتر به ادامه این مقاله در وب سایت ما بازدید کنید:

یادگیری موسیقی از پایه

 

 



:: برچسب‌ها: یادگیری موسیقی، آموزش موسیقی در کرج، آموزشگاه موسیقی در کرج، آموزش آکادمیک موسیقی,



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آکادمی موسیقی سرنا و آدرس sornaac.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.