چند نکته مهم برای خرید سه تار خوب

یک شنبه 21 مهر 1398
ن : آکادمی موسیقی سرنا

چند نکته مهم برای خرید سه تار خوب

آموزش سه تا در کرج

o دقت كنيد ساز سنگين نباشد و تعادل وزنی آن بین کاسه و دسته مراعات شده باشد که یک روش برای درک توازن آن اینست که سه تار را از قسمت پائين دسته یعنی گلوگاه بين كاسه و دسته روی انگشت سبابه خود قرار دهيد در این حالت بايد ساز روی انگشت شما تعادل خود را حفظ كند و بايستد يعنی مثل الاكلنگ اين قسمت مركز سقل بين دسته و كاسه باشد. اگر متعادل نبود، نشان می دهد كه ساز خيلی حرفه ای ساخته نشده ، البته اين روش تست از موارد ضروری نيست.

o رنگ ساز فقط جهت زيباسازی آن است، سازی كه زياد رنگ شده باشد احتمال دارد كه صدای خوبی نداشته باشد. چون رنگ زیاد روی صفحه و کاسه ارتعاش طبیعی چوب را میگیرد و رنگ زیاد روی دسته باعث سنگین شدن دسته سه تار میشود .

o انتخاب رنگ ساز سليقه ای است ، اما اگر رنگ ساز روشنتر باشد چنانچه عيبی هم در ساختار آن باشد مشخص می شود. o خوب ساز را مشاهده كنيد ، دقت کنید روی صفحه يا كاسه تركی وجود نداشته باشد ، ساز را زير نور بگيريد و با دقت تمام آن را بررسی كنيد .

 

برای خواندن ادامه مقاله اینجا کلیک کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آکادمی موسیقی سرنا و آدرس sornaac.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.